Wanneer direct doorschakelen niet werkt en u gebruik maakt van een vaste telefoonaansluiting dan kunt u de volgende tips gebruiken om het probleem op te lossen.

  1. Controleer of het telefoontoestel waarmee u doorschakelt op toonkiezen staat. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw telefoontoestel voor meer informatie over toonkiezen op uw telefoontoestel en om dit, indien nodig, in te schakelen
  2. Controleer of alle toetsen een toon uitzenden, inclusief * en #
  3. Probeer doorschakelen nogmaals, maar houdt nu elke toets iets langer vast
  4. Het instellen van doorschakelen met een draadloos toestel kan een probleem zijn doordat de tonen soms te kort zijn bij draadloze toestellen. Probeer doorschakelen in te stellen met een ander toestel
  5. Probeer, bij het gebruik van een draadloos toestel, eerst de verbindingsknop (zodat u de kiestoon hoort) en vervolgens pas *21 in te toetsen
  6. Gebruikt u een toestel met voorgeprogrammeerde doorschakeltoetsen controleer dan of deze toetsen goed zijn voorgeprogrammeerd en probeer een keer handmatig door te schakelen. Voor het controleren van de voorgeprogrammeerde toetsen kunt u het best de handleiding van uw toestel raadplegen
  7. Probeert u soms door te schakelen naar een 0800 of 0900 nummer? Dit is namelijk niet mogelijk
  8.  Probeert u soms door te schakelen naar internationale nummers die beginnen met 0018, 002, 005, 006, 007 of 009? Dit is namelijk niet mogelijk
  9. Wanneer uw toestel is aangesloten op een (huis)centrale raadpleeg dan de handleiding om te controleren of en hoe u door kunt schakelen
  10. Probeer eventuele voorgeprogrammeerde nummers opnieuw in te stellen. Het kan zijn dat het nummer voor de buitenlijn ontbreekt. Raadpleeg voor het herprogrammeren de handleiding van uw toestel

Wanneer direct doorschakelen niet werkt en u gebruik maakt van een ISDN-telefoonaansluiting dan kunt u de volgende tips gebruiken om het probleem op te lossen.

  1. Controleer het nummer waarnaar u probeert door te schakelen
  2. Controleer de doorschakelcode (*210* dan het telefoonnummer waarnaar u wil doorschakelen en afsluiten met #)

Lukt het doorschakelen niet, controleer dan het telefoonnummer waarmee u uitgaand belt. U kunt dit eenvoudig controleren door vanaf dit toestel naar een mobiele telefoon of naar een ander toestel met nummerherkenning te bellen. U kunt alleen het uitgaande telefoonnummer doorschakelen naar een andere bestemming. Is dit niet het gewenste telefoonnummer, wijzig dan de telefoonnummers van het ISDN-toestel of wijzig de instellingen van de ISDN-adapter. Raadpleeg hiervoor de handleiding.

KPN storing nog steeds niet verholpen?
Wanneer de bovenstaande uitleg uw probleem niet heeft verholpen dan is er mogelijk toch iets anders aan de hand. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Zij kunnen en willen u graag helpen bij het oplossen van uw KPN storing.