Wanneer u tijdens het televisie kijken herhaaldelijk een stilstaand beeld of blokjes in het beeld ziet dan kan dit komen door een probleem met uw internet verbinding. Het signaal van interactieve televisie van KPN komt namelijk via het internet. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat u problemen ondervindt wanneer u met uw computer gebruik maakt van het internet.
Allereerst adviseren wij u om de bekabeling naar uw zogenaamde ‘set-top box’ te controleren. Dit adviseren wij omdat interactieve televisie momenteel nog erg gevoelig is voor kleine storingen in de verbinding. Om de bekabeling te controleren volgt u de volgende twee stappen.
- 1: Controleer de kabel tussen het modem van Zyxel en het ISRA-punt
Het is belangrijk dat u voor de koppeling tussen het Zyxel modem en het ISRA-punt altijd de ronde kabel gebruikt die geleverd wordt bij het installatiepakket. Gebruik voor deze aansluiting beslist geen kabels uit een oud installatiepakket, dit kan namelijk voor verschillende problemen zorgen. Wanneer u de kabel die bij het installatiepakket geleverd wordt niet meer heeft of wanneer deze niet voldoende lengte heeft dan adviseren wij u om een twisted pair RJ11 kabel te kopen in een gespecialiseerde winkel. Leg het personeel wel altijd even uit wat uw probleem is en zij voorzien u van een perfect advies voor uw situatie.
Let op: Tijdens het vervangen van de kabel heeft u tijdelijk geen verbinding. Het kan tot enkele minuten duren voordat de verbinding hersteld is, maar meestal is de verbinding sneller hersteld.
- 2: Controleer de verbinding tussen het modem van Zyxel en de ‘Set-top box’ van Motorola
U kunt het modem en de ‘set-top box’ op twee verschillende manieren aansluiten.
Wanneer u het modem en de ‘set-top box’ door middel van de draadloze verbindingsset van KPN heeft aangesloten adviseren wij u om de lampjes te controleren, zie hiervoor ook de door KPN bijgeleverde handleiding om te zien of de juiste lampjes branden.
Wanneer u het modem en de ‘set-top box’ door middel van de bijgeleverde netwerkkabel heeft aangesloten (te herkennen aan de gele stekkers) dan adviseren wij u om deze kabel te controleren op beschadigingen en of deze op de correcte wijze is aangesloten. Mocht u deze kabel niet meer hebben dan kunt u een CAT5 netwerkkabel kopen bij een gespecialiseerde winkel. Leg het personeel wel altijd even uit wat uw probleem is en zij voorzien u van een perfect advies voor uw situatie.
KPN storing nog steeds niet verholpen?
Wanneer de bovenstaande uitleg uw probleem niet heeft verholpen dan is er mogelijk toch iets anders aan de hand. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Zij kunnen en willen u graag helpen bij het oplossen van uw KPN storing.
- Bekijk de gegevens van de → KPN Klantenservice
- Ga terug naar de hoofdpagina van →KPN Storing
Geen advies als het signaal via het stroomt wordt ontvangen, jammer!
Beste Rob,
Klopt, wij hebben deze informatie helaas (nog) niet op onze website staan. Wellicht kunt u op de website van KPN terecht voor hulp. Meer informatie over storingen met televisie kijken vindt u hier.
snachts precies om 03.00 al meerdere malen gehele internet, telefoon en tv weg gevallen. Waarom? TV kijken niet meer mogelijk omdat ook netflix niet meer te kijken is, omdat verbinding weg valt. Reden waarom dit meerdere keren precies om 03.00 gebeurd zonder mededeling vooraf?
Alle aanwijzingen hebben wij al meerdere malen geprobeerd. Ook tips van klantenservice om verschillende contactdoosjes uit stopcontact te halen en tijdelijk in elkaar te steken zodat ze weer serie geschakeld zijn helpt vaak maar tijdelijk. Momenteel hapert beeld bijna iedere 5 minuten. Deze problemen zijn gekomen nadat we van Ziggo naar KPN overstapten.
Ik herken het probleem. Na overstappen van Ziggo naar KPN in toenemende mate last van een stilstaand beeld. Volgens aanwijzingen even naar een ander zender en weer terug. Maar helpen? Ho maar! Weet iemand wat de oplossing moet zijn? Elke paar minuten even heen en weer schakelen is echt geen pretje!
hallo heb je nog een oplossing gevonden?
Overgestapt van Ziggo naar KPN, NOOIT moeten doen !!! Alleen maar blokkerig en steeds terugkerend stilstaand TV beeld voor enkele seconden, KPN monteur is geweest en die kan niks vinden, dus jammer joh !!!! Wat nu ????????