Wanneer u tijdens het televisie kijken herhaaldelijk een stilstaand beeld of blokjes in het beeld ziet dan kan dit komen door een probleem met uw internet verbinding. Het signaal van interactieve televisie van KPN komt namelijk via het internet. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat u problemen ondervindt wanneer u met uw computer gebruik maakt van het internet.

Allereerst adviseren wij u om de bekabeling naar uw zogenaamde ‘set-top box’ te controleren. Dit adviseren wij omdat interactieve televisie momenteel nog erg gevoelig is voor kleine storingen in de verbinding. Om de bekabeling te controleren volgt u de volgende twee stappen.

  • 1: Controleer de kabel tussen het modem van Zyxel en het ISRA-punt

Het is belangrijk dat u voor de koppeling tussen het Zyxel modem en het ISRA-punt altijd de ronde kabel gebruikt die geleverd wordt bij het installatiepakket. Gebruik voor deze aansluiting beslist geen kabels uit een oud installatiepakket, dit kan namelijk voor verschillende problemen zorgen. Wanneer u de kabel die bij het installatiepakket geleverd wordt niet meer heeft of wanneer deze niet voldoende lengte heeft dan adviseren wij u om een twisted pair RJ11 kabel te kopen in een gespecialiseerde winkel. Leg het personeel wel altijd even uit wat uw probleem is en zij voorzien u van een perfect advies voor uw situatie.

Let op: Tijdens het vervangen van de kabel heeft u tijdelijk geen verbinding. Het kan tot enkele minuten duren voordat de verbinding hersteld is, maar meestal is de verbinding sneller hersteld.

  • 2: Controleer de verbinding tussen het modem van Zyxel en de ‘Set-top box’ van Motorola

U kunt het modem en de ‘set-top box’ op twee verschillende manieren aansluiten.

Wanneer u het modem en de ‘set-top box’ door middel van de draadloze verbindingsset van KPN heeft aangesloten adviseren wij u om de lampjes te controleren, zie hiervoor ook de door KPN bijgeleverde handleiding om te zien of de juiste lampjes branden.

Wanneer u het modem en de ‘set-top box’ door middel van de bijgeleverde netwerkkabel heeft aangesloten (te herkennen aan de gele stekkers) dan adviseren wij u om deze kabel te controleren op beschadigingen en of deze op de correcte wijze is aangesloten. Mocht u deze kabel niet meer hebben dan kunt u een CAT5 netwerkkabel kopen bij een gespecialiseerde winkel. Leg het personeel wel altijd even uit wat uw probleem is en zij voorzien u van een perfect advies voor uw situatie.

KPN storing nog steeds niet verholpen?
Wanneer de bovenstaande uitleg uw probleem niet heeft verholpen dan is er mogelijk toch iets anders aan de hand. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Zij kunnen en willen u graag helpen bij het oplossen van uw KPN storing.