Wanneer het beeldscherm van uw televisie slecht beeld toont wanneer u televisie wilt kijken dan zijn er een aantal dingen die u moet controleren.

  • 1: Controleer of uw ‘set-top box’ aanstaat

Rood lampje
Indien er een rood lampje brand op uw ‘set-top box’ dan staat deze zeer waarschijnlijk niet aan. Schakel de ‘set-top box’ in met de afstandsbediening van de ‘set-top box.’ Het lampje zou vervolgens groen moeten worden wat betekend dat de ‘set-top box aanstaat.

Geen lampje
Indien er geen enkel lampje brand op uw ‘set-top box’ dan staat er mogelijk geen stroom op het apparaat. Controleer dan ook of de stroomkabels op correcte wijze zijn aangesloten. Het opstarten na het aansluiten van de stroomkabels kan enkele minuten duren. Hierna moet het lampje van de ‘set-top box’ rood worden en kunt u hem inschakelen met de afstandsbediening.

  • 2: Controleer het bronkanaal van uw televisie

Het kan zijn dat de televisie op een ander bronkanaal staat dan waar u de ‘set-top box heeft aangesloten. Het bronkanaal is het kanaal dat uw televisie weergeeft, doorgaans kan een televisie maar één bronkanaal tegelijk tonen (zonder het gebruik van PIP, oftewel Picture In Picture) Dit wil zeggen dat uw apparaten naar alle waarschijnlijkheid op juiste wijze functioneren, maar dat er een andere bron (bijvoorbeeld een spelcomputer) wordt getoond dan de bron waar u normaal televisie mee kijkt. Selecteer het juiste bronkanaal door middel van uw afstandsbediening. Het juiste bronkanaal hangt af van de manier waarop u uw ‘set-top box’ heeft aangesloten, bijvoorbeeld (TV/AV, Ext1. Ext2, HDMI1, HDMI2 etc).

  • 3: Contoleer de bekabeling van uw apparaten

Wanneer de kabels niet op de juiste wijze zijn aangesloten dan kan dit de oorzaak van het probleem zijn. Controleer dan ook of de kabel in het modem in Ethernet poort 4 zit en of de SCART- of HDMI-kabel stevig en in de correcte poorten van uw ‘set-top box’ en uw televisie zitten.

  • 4: Probeer een andere kabel

Het kan zijn dat de kabels zelf het probleem veroorzaken. De kabels kunnen bijvoorbeeld geknakt zijn of gewoonweg niet goed functioneren. Om dit te achterhalen adviseren wij u om een andere kabel te proberen. Wanneer u probleemloos televisie kunt kijken met deze kabel dan heeft u het probleem gevonden en dient u een nieuwe kabel te kopen/aan te sluiten.


KPN storing nog steeds niet verholpen?
Wanneer de bovenstaande uitleg uw probleem niet heeft verholpen dan is er mogelijk toch iets anders aan de hand. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Zij kunnen en willen u graag helpen bij het oplossen van uw KPN storing.