Wanneer het beeldscherm van uw televisie zwart of blauw blijft wanneer u televisie wilt kijken dan zijn er een aantal dingen die u moet controleren.
- 1: Controleer of uw ‘set-top box’ aanstaat
Rood lampje
Indien er een rood lampje brand op uw ‘set-top box’ dan staat deze zeer waarschijnlijk niet aan. Schakel de ‘set-top box’ in met de afstandsbediening van de ‘set-top box.’ Het lampje zou vervolgens groen moeten worden wat betekend dat de ‘set-top box aanstaat.
Geen lampje
Indien er geen enkel lampje brand op uw ‘set-top box’ dan staat er mogelijk geen stroom op het apparaat. Controleer dan ook of de stroomkabels op correcte wijze zijn aangesloten. Het opstarten na het aansluiten van de stroomkabels kan enkele minuten duren. Hierna moet het lampje van de ‘set-top box’ rood worden en kunt u hem inschakelen met de afstandsbediening.
- 2: Controleer het bronkanaal van uw televisie
Het kan zijn dat de televisie op een ander bronkanaal staat dan waar u de ‘set-top box heeft aangesloten. Het bronkanaal is het kanaal dat uw televisie weergeeft, doorgaans kan een televisie maar één bronkanaal tegelijk tonen (zonder het gebruik van PIP, oftewel Picture In Picture) Dit wil zeggen dat uw apparaten naar alle waarschijnlijkheid op juiste wijze functioneren, maar dat er een andere bron (bijvoorbeeld een spelcomputer) wordt getoond dan de bron waar u normaal televisie mee kijkt. Selecteer het juiste bronkanaal door middel van uw afstandsbediening. Het juiste bronkanaal hangt af van de manier waarop u uw ‘set-top box’ heeft aangesloten, bijvoorbeeld (TV/AV, Ext1. Ext2, HDMI1, HDMI2 etc).
- 3: Contoleer de bekabeling van uw apparaten
Wanneer de kabels niet op de juiste wijze zijn aangesloten dan kan dit de oorzaak van het probleem zijn. Controleer dan ook of de kabel in het modem in Ethernet poort 4 zit en of de SCART- of HDMI-kabel stevig en in de correcte poorten van uw ‘set-top box’ en uw televisie zitten.
- 4: Probeer een andere kabel
Het kan zijn dat de kabels zelf het probleem veroorzaken. De kabels kunnen bijvoorbeeld geknakt zijn of gewoonweg niet goed functioneren. Om dit te achterhalen adviseren wij u om een andere kabel te proberen. Wanneer u probleemloos televisie kunt kijken met deze kabel dan heeft u het probleem gevonden en dient u een nieuwe kabel te kopen/aan te sluiten.
KPN storing nog steeds niet verholpen?
Wanneer de bovenstaande uitleg uw probleem niet heeft verholpen dan is er mogelijk toch iets anders aan de hand. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Zij kunnen en willen u graag helpen bij het oplossen van uw KPN storing.
- Bekijk de gegevens van de → KPN Klantenservice
- Ga terug naar de hoofdpagina van →KPN Storing
ik heb storing tv
alle kabels zitten vast
mijn 2 toestel doet ook niets
ik heb n paar keer de stekker eruit gehaalt
en op nieuw opgestart
dan geeft hij 4 groene balkjes aan
dan geeft hij aan n ogenblik gedult
10 min wachten en op nieuw op starten
dat heb ik gedaan
media box die knippert steeds 3 puntjes
ik hoop dat u kunt helpen met deze storing
Ik heb het zelfde probleem.
Ook ik heb de hele dag al dit probleem en dan nog het probleem klantenservice niet te bereiken !!!!!!!!
In Eemnes is hetzelfde probleem…wou dat het opgelost werd?? Vanavond nog…KPN…!!!
tv gaat aan. maar wij moeten op tv ontvanger drukken om tv te ontvangen maar wij ontvangen niets.
onze buren hebben wel tv. maar hun hebben de zelfde naam als wij. in het verleden heel veel trammeland om dat het bij kpn door elkaar gehaald word
Heb ik ook krijg overal de schuld van, ik moet zelfs tot zondat het huis ik omdat ik alles sabotage, wat kan ik doen met dat beeld, het is begonnen na een updat van kpn trouwens geluid is er wel.
Heb ik ook krijg overal de schuld van, ik moet zelfs tot zondat het huis ik omdat ik alles sabotage, wat kan ik doen met dat beeld, het is begonnen na een updat van kpn trouwens geluid is er wel.
Heb ik ook krijg overal de schuld van, ik moet zelfs tot zondat het huis ik omdat ik alles sabotage, wat kan ik doen met dat beeld, het is begonnen na een updat van kpn trouwens geluid is er wel.
Heb ik ook krijg overal de schuld van, ik moet zelfs tot zondat het huis ik omdat ik alles sabotage, wat kan ik doen met dat beeld, het is begonnen na een updat van kpn trouwens geluid is er wel.
ik heb ook het probleem dat het beeld zwart blijft van mijn NLE TV . De blauwe balk met de zender en programma informatie wordt rdwel getoond maar er is geen televisie beeld op alle zender, alleen de radio op kanaal 955 doet het.
ik heb de box herstart, gereset en alles geprobeerd maar niets werkt.
in mijn situatie is de setopbox via een switch verbonden aan de XperiaBox. de switch heb ik op poort 4 aangesloten van de XperiaBox maar dit werkt niet. ook heb ik de setopbox direct aangesloten op poort 4 van de XperiaBox maar ook dit werkt niet.
Blauw scherm TV op philips 32 inch van 2006
Mijn schoonmoeder (91) schakelde de tv naar teletext en ineens had ze een blauw scherm. Wellicht heeft ze een ander knopje ingedrukt. Ze heeft een abonnement bij Online.nl. voor tv en internet.Uiteraard belt ze dan naar mij (schoonzoon) ‘ik heb geen televisie meer, ik heb blauw scherm en niks doet het meer’.
Vervolgens op weg naar mijn schoonmoeder. Alles gereset, modem, tv kastje en tv , maar het beeld bleef blauw. Na wat gegoogle op internet op onderwerp blauw beeld kwam de informatie dat met de oude afstandsbediening van de tv de source (=bron) moest worden opgezocht. De bron zo bleek uit internet kan zijn tv, av ,ext1, ext 2, ext 3, ext4, hdmi1, hdmi2 enz. De tv stond aan op blauw beeld. Ik schakelde met de oude afstandsbediening gericht op de tv op tv instellingen en kreeg ext1 enz en ging het rijtje af en bij hdmi 2 kreeg ik opeens beeld! Probleem verholpen. Schoonmoeder kijkt weer heerlijk naar vetrouwde Philips Tv.
Bedankt , had zelfde probleem. Ook n dagje ouder😉👍🏼
na het starten van de box duurt het
erg lang voor er beeld komt